Zetel v.z.w.:

Documentatiecentrum
Elisabethlaan 103 C - 3200 Aarschot

Agenda Familiekunde Aarschot 2018-2019

In Aarschot is een afdeling van Familiekunde Vlaanderen actief. De plaatselijke afdeling heeft een indrukwekkende verzameling genealogisch bronmateriaal verzameld. De bijeenkomsten zijn elke 2e maandag van de maand (behalve juli en augustus) om 20 uur, in de lokalen van de HAKVH, Elisabethlaan 103c, Aarschot.

Maandag 17 september 2018

Maandag 8 oktober 2018

Maandag 12 november 2018

Maandag 10 december 2018

Praktijkoefening oud schrift ( o.l.v. Ch. Gijsbrechts)
Nadien verder mogelijkheid tot onderzoek in archieven

Maandag 14 januari 2019

Nieuwjaarsreceptie aangeboden aan de leden.
Na de feestelijke start van het jaar is er ook de mogelijkheid tot opzoeking in de archieven.

Maandag 11 februari 2019

Maandag 11 maart 2019

Belgen maken bommen : Het onbekende verhaal van 6000 belgische vluchtelingen in WO I
Voordracht door dhr. Dirk Musschoot ).
Om het munitietekort van het Britse leger te helpen oplossen , maakten duizenden Belgen tussen 1916 en 1919 granaten in een fabriek te Birtley.
Ze woonden in een speciaal voor hen gebouwd dorp : Elisabethville.
De straatnamen waren er Belgisch , het ziekenhuis , de kerk , de winkels en zelfs het verenigingsleven.

Het verhaal van de Birtley - Elisabethville en de Birtley Belgians werd nog nooit zo boeiend verteld als door Dirk Musschoot, tevens auteur van het gelijknamige boek

Maandag 8 april 2019

Maandag 13 mei 2019

Maandag 17 juni 2019

Locatie:

Tenzij anders aangegeven gaan de bijeenkomsten door in de lokalen van de HAKVH, Elisabethlaan 103c.
Voorbij het Museum, nog voorbij de bibliotheek, de ingang van Aleidis, net voor de metalen poort van Aleidis is de toegangsdeur van het Documentatiecentrum van de HAKVH.
Parkeren is mogelijk in de nabije omgeving:
- op de Elisabethlaan zelf
- in de Gasthuisstraat of ( op 100m )
- op de parking van warenhuis Carrefour (tegenover het Gasthuis, blijft ook na sluiting van de winkel toegankelijk )

Info:

bij het bestuur